Muhasabah Cinta

Muhasabah Cinta
Album :
Munsyid : EdCoustic
Wahai… Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan… Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi….
Muhasabah cintaku…

Tuhan… Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

pasrah segalanya

Pernah hati ini terguris
Dengan fitnah dan tomahan menghiris hati
Sehingga terasa diri ini hina
Kerna tiada siapa yang sudi membela

Ku tabahkan hatiku harungi hidup
Biarpun tiada siapa yang menemani
Keseoranganlah aku di laluan sepi
Ditinggalkan mereka yang ku percayai

Namun ku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
ku serahkan segala padaMu tuhan
Yang berkuasa juga mencipta
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala apa yang terbuku di hati

Ya Allah tidak ku terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah ku temui
Mengakhiri segala yang telah ku mulai

Ya Allah engkau lindungilah aku
Bekalkanlah daku dengan limpahan iman
Agar tabahku menghadapi dugaan
Agar tidak ku berhenti di pertengahan

Kini di sini aku berdiri
Bersama harapan yang tulus suci
Agar terbitlah kembali mentari
Setelah malamku berkalut benci

Pasrah Segalanya-dehearty

pandang hadapan

dscn0462

teringat kembali beberapa tahun yg lepas,ketika diriku semasa itu menonton cerita doraemon..ada suatu siri dalam doraemon tu,doraemon bertanya kepada nobita,dengan soalan lebih kurang begini..

‘kenapa mata kita dihadapan?’..lalu nobita dengan kejahilannya tidak dapat lah jawab soalan tu..

doraemon pun menjawab..mata kita di hadapan supaya kita akan pandang hadapan.. dan terus maju ke hadapan ,tidak perlu menoleh kebelakang lagi..walau apa yang berlaku, kita kena maju dan ambil yang positif dan buangkan yg negatif…sebab tu mata kita x dibelakang..

ni memang cerita benar dari anime itu.sampai sekarang saya masih mengingati falsafah itu..sesungguhnya anime byk mempengaruhi minda kita..

huhuuu..sekarang tengok pula gambar di atas apa yang di fikirkan anak orang asli ni yek?

kawan!!

Kawan
Album : Pelita Hidup III
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com
Kawan apalah yang kau kesalkan
Kerana Tuhan kau kehilangan kawan
Kerana kebenaran dihina
Jangan kau ragu dalam keimanan

Kadang-kadang kawan jadi lawan
Kadang-kadang lawan jadi kawan
Apalah disedihkan hati
Setiap insan di dalam kekurangan

Jangan sedih selalu tersisih
Bukan kau saja ditimpa malang
Ingatlah para Rasul mulia
Lebih terseksa menderita
Mereka bahagia dalam derita
Mereka kaya di dalam papa

Mereka memadai dengan Tuhannya
Itulah kebahagiaan
Di waktu sempit seorang diri
Kawan janganlah disedihkan hatimu

Tetapi mereka merasai ramai
Walaupun keseorangan..

Tinggalkanlah Lima Perkara

1. Tinggalkanlah pandangan yang liar, nescaya anda akan tekun dan khusyuk.
2. Tinggalkanlah perkataan-perkataan yang berlebih-lebihan, anda akan mendapat hikmah dan menjadi orang yang bijaksana.
3. Tinggalkanlah makan yang melampaui batas, nescaya anda akan cergas dan rajin melakukan ibadah.
4. Tinggalkanlah melihat kecacatan (aib) orang lain, nescaya anda akan lebih mengenal kecacatan diri sendiri.
5. Tinggalkanlah penyelidikan yang terlampau mendalam tentang Zat Allah, nescaya anda akan terhindar

apakah

aku ade dua blog satu blogspot ngan wordpress..tapi main blog aku kat blogspot..sebab blogspot ia punya GUI(graphical user interface) senang jer…ok..see you anywhere…

SALAM

BLOG NI DALAM PERCUBAAN!!HUHUHU..

Hello world!

Welcome to WordPress.com. This is your first post. Edit or delete it and start blogging!